برند جتور به عنوان یکی از زیرمجموعه­‌های گروه چری، محصول جدید خود به نام شانهای L6 را در 26 اکتبر رونمایی کرده است. به نظر می­‌رسد این خودرو همان جتور X-2 باشد، که اوایل امسال و در نمایشگاه شانگهای 2023 معرفی شد.

جتور از زمان آغاز به‌کار خود یعنی سال 2018 تاکنون، بیش از 400 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. این برند قصد دارد تا پایان سال 2024، محصولات خود را به صورت کاملا برقی و پلاگین-هیبرید تولید کند. این برند همچنین برای معرفی سالیانه یک یا دو مدل جدید برنامه­‌ریزی کرده است، تا بتواند در تمام بخش‌های بازار شامل کراس‌­اورهای شهری، شاسی‌­بلندهای آفرودر، پیکاپ و مینی‌ون (MPV) حضور داشته باشد. برهمین اساس، سه شاسی­‌بلند بیراهه نورد در سال 2024 و یک شاسی بلند و یک پیکاپ آفرودر هم در سال 2025 توسط این برند رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر، تنها یک مدل برقی به نام X70S EV در میان محصولات جتور حضور دارد. این خودرو که تقریبا همتای برقی بهمن فیدلیتی محسوب می‌شود، عملکرد بسیار ضعیفی در بازار فروش نشان داده چراکه در ماه گذشته، فقط 3 دستگاه و در ماه ژوئن تنها 7 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

جتور شانهای L6

به همین دلیل، جتور تصمیم گرفته چند مدل برقی را تحت سری شانهای عرضه کند. L7 در انتهای سال جاری و L6 در آوریل 2024 به فروش خواهد رسید در حالی که اطلاعات مربوط به L9 نیز مدتی پیش توسط MIIT منتشر شد.

جتور شانهای L6 با چراغ‌های زاویه‌­دار جلو، دستگیره مخفی‌شونده درها و جلوپنجره بدون منفذ، چهره‌­ای نسبتا مدرن دارد، اما واقعیت این است که با طرحی تازه مواجه نیستیم و می‌­توان جتور داشنگ را به راحتی شناسایی کرد.

جتور قصد دارد شانهای L6 را در دو نسخه کاملاً برقی و پلاگین-هیبرید (PHEV) تولید کند. از مشخصات نسخه برقی اطلاعی در دسترس نیست، اما مدل هیبرید به سامانه هیبرید C-DM چری مجهز شده است، که از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 184 اسب­‌بخار قدرت و یک پیشرانه برقی تشکیل می­‌شود. بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی این خودرو با شارژ کامل باتری و باک پر به 1400 کیلومتر خواهد رسید.

برای آگاهی از مشخصات فنی و امکانات رفاهی جتور شانهای L6 فعلا باید منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط