مطالعه جدید 25 زبان مغرضانه جنسیتی و تأثیر شغلی را نشان می دهد
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کارنگی ملون، انگلیسی زبانی بسیار مغرضانه جنسیتی است
getty تحقیقات جدید از دانشگاه کارنگی ملون 25 زبانی را کشف کرده است که بیشترین تعصب جنسیتی را دارند و انگلیسی در فهرست بالا قرار دارد. این تحقیق نشان می دهد که صحبت کردن به زبان انگلیسی، بنابراین، ممکن است در واقع رفتارهای ما را شکل دهد، نه اینکه صرفاً واقعیت های روزمره ما را منعکس کند. از همه مهمتر، کشورهایی با سوگیری جنسیتی بالا، زنان کمتری در مشاغل STEM داشتند.
کالج علوم انسانی و مطالعات عمومی کارنگی ملون تأثیر زبان بر کلیشه‌های شغلی را بر اساس جنسیت بررسی کرد. نویسندگان این مطالعه، مولی لوئیس و گری لوپیان، چگونگی هم‌خوانی کلمات را در زنان در مقایسه با مردان بررسی کردند. برای مثال، هر چند وقت یکبار «زن» با «خانه»، «کودکان» و «خانواده» همراه است و «مرد» هر چند وقت یکبار با «کار»، «شغل» و «کسب و کار» مرتبط است.
این 25 زبان، از بیشتر افراد مغرضانه شغلی مرد تا کمترین، عبارت بودند از:

آزمون یوس>/a>
* دانمارکی
* آلمانی
* نروژی
* هلندی
* رومانیایی
* انگلیسی
* عبری
* سوئدی
* ماندارین
* فارسی
* پرتغالی
* هندی
* ایتالیایی
* فنلاندی
* فرانسوی
* کره ای
* اسپانیایی
* اندونزیایی
*عربی
* ژاپنی
* کرواسی
* ترکی
* فیلیپینی
* لهستانی
* مالایی
همانطور که در Fast Company گزارش شده است، این مطالعه سوگیری جنسیتی بیشتری را در زبان‌هایی کشف کرد که در آن‌ها کلمات جداگانه‌ای برای نسخه‌های مرد و زن از یک شغل وجود دارد، به‌عنوان مثال، «ماشین» و «مجری».
لوپیان، یکی از نویسندگان، به نقل از Carnegie Mellon، گفت: «آنچه واضح نیست این است که بسیاری از اطلاعات موجود در زبان، از جمله اطلاعات کلیشه‌های فرهنگی، [نه به عنوان] گزاره‌های مستقیم، بلکه در روابط آماری در مقیاس بزرگ بین کلمات رخ می‌دهند. سایت اینترنتی.
بیشتر برای شما وکیل سابق کاخ سفید به سی ان ان گفت که دونالد ترامپ احتمالا زمانی را در زندان سپری می کند به دلیل نقض حکم سرنوشت. مهم است زیرا کار قبلی نشان داد که کودکان از دو سالگی شروع به جذب کلیشه های فرهنگی می کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که میانگین سنی کشور نیز تأثیرگذار بوده است. جای تعجب نیست که کشورهای با جمعیت مسن‌تر تعصب جنسیتی قوی‌تری داشتند.
مهمتر از همه، این مطالعه نشان داد که کشورهایی که تمایل به مشاغل مردانه دارند، زنان کمتری در مشاغل STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) دارند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. الکس لدسوم برای گاردین، تایم اوت و ساندی تایمز نوشته‌ام و سابقه تحقیقات، تجارت و امور مالی دارم.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط irmusic4