گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ را می توان نسخه ای قدرتمند از پرچمدار محبوب و دیرینه موتورولا معرفی کرد که اکنون دو سه سالی هست به عنوان یکی از بهترین های موتورولا به بازار عرضه شده است و توانسته رضایت کاربران و افرادی که به این برند قدیمی وفادار هستند را جلب کند. در این مقاله از پلازا قرار است گوشی Motorola Edge + (2023) را با هم به صورت کامل بررسی کنیم.

در صنعت تولید موبایل ها و به طور خاص گوشی های هوشمندی که بتوانند در بازار خودی نشان دهند، برند های زیادی نیستند که فعالیت دارند. همینطور باید گفت خیلی از برند های قدیمی موبایل که قبل از اسمارت فون ها هم به ساخت تلفن های همراه مشغول بودند از گردونه اصلی رقابت ها خارج شده و چندان شانسی برای رقابت در این حوزه ندارند. اما سازنده قدیمی سخت افزار های کامپیوتری و آی سی ها یعنی موتورولا که همیشه یکی از خلاق ترین ها در عرضه موبایل ها بوده است، همچنان سرپا ایستاده است و در بین بهترین برند های جهان هنوز هم حرفی برای گفتن دارد و با ارائه پرچمدارانی مانند گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ کاربران خود را راضی نگه داشته است.

شاید نتوانیم این برند را در جایگاه های اول و دوم تولید کنندگان موبایل ببینیم اما می توان گفت به جرات یکی از ارائه دهندگانی است که هم از نظر خلاقیت در طراحی و کاربرد و هم کیفیت ساخت از خیلی از برند های دیگر بهتر و برتر است. البته مسائلی مانند مشکلات خدمات پس از فروش و تامین قطعات وجود دارد که کاربران ایرانی این گوشی همیشه با آن مواجه بوده اند و بازار آن را در ایران ضعیف کرده است. اما در کل می توان این برند را یک برند خوب ارزیابی کرد.

فهرست مطالب

مشخصات موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم با هم ویژگی های گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ را بررسی کنیم. جدول زیر می تواند در یک نگاه کلی به ما بگوید که با چه گوشی ای طرف هستیم:

ویژگی‌ها گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳
نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رفرش‌ریت 165 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2
سیستم عامل اندروید 13
حافظه/رم 8 گیگابایت رم | حافظه 512 گیگابایت
دوربین‌‌ها 50 + 12 + 50
دوربین سلفی 60
باتری 5100 میلی‌آمپر با شارژ 68 وات
قیمت از 650 دلار

در ادامه با هم به صورت موردی به بررسی مشخصات گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

در مورد گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ باید گفت که این محصول یک نسخه به روز شده از ورژن قدیمی تر این گوشی یعنی گوشی موتورولا اج پلاس است که در سال 2020 برای اولین بار به بازار عرضه شد. سری اج موتورولا که گوشی های دیگری هم دارد را می توان به عنوان یکی از سری های محبوب و البته رده بالای این گوشی معرفی کرد. در صورتی که سری به مقاله معرفی گوشی موتورولا اج و مدل پلاس بزنید می توانید با اطلاعات مربوط به نسخه های پایه این گوشی آشنا شوید.

در مورد تغییراتی که در گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ نسبت به گوشی موتورولا اج پلاس 2020 می توان مشاهده کرد، باید گفت که موتورولا تقریبا در این گوشی هر آنچه که قابل بهبود بوده است و تکنولوژی های جدیدتر ان در این دو سال اضافه شده است را ارتقا داده است. محسوس ترین این ارتقا ها مربوط به صفحه نمایش، پردازنده گرافیکی و چیپست، فضای ذخیره سازی، دوربین سلفی و همینطور فناوری ساخت بدنه به صورت ضد آب می باشد. البته باید گفت دوربین این گوشی نیز تغییراتی را داشته است و کمی پایین تر آمده که در بخش های بعدی در مورد آن مفصلا صحبت خواهیم کرد.

معرفی گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳







در ادامه هر کدام از ویژگی های گوشی Motorola Edge + 2023 را با هم به صورت موردی بررسی می کنیم:

سخت افزار گوشی Motorola Edge + (2023)

همانطور که در بخش قبل گفتیم سخت افزار گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ تغییرات زیادی را نسبت به نسخه قبلی خود داشته و آن را تا حد بهترین گوشی های موجود و پرچمداران سایر برند ها ارتقا داده است. اکنون بهترین گوشی های جهان (می توانید برای بررسی این گوشی ها سری به مقاله بهترین گوشی های 2023 بزنید) از تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کنند و می توان آن را جزو سه پردازنده برتر دنیا برای دیوایس های کوچک معرفی کرد. در تصویر زیر می توانید میزان بازدهی ارتقا یافته این پردازنده را نسبت به پردازنده ای که قبلا برای همین گوشی استفاده می شد مشاهده کنید:

بررسی پردازنده Motorola Edge + 2023







همینطور برای پردازنده گرافیکی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ از آدرنو 740 استفاده شده که در نوع خود یکی از بهترین ها است و می توان در مصارف گیمینگ به خوبی به آن تکیه کرد و عنوان سریعترین پردازنده گرافیکی تلفن های هوشمند 2022 را به خود اختصاص داده است.

صفحه نمایش گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

در گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ از یک صفحه نمایش اولد با قدرت ارائه 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 165 هرتز و همینطور روشنایی 1300 نیت استفاده شده است که می توان آن را یکی از درخشان ترین و بهترین صفحه های استفاده شده در موبایل های پرچمدار دانست و به جرات می توان گفت چنینی کیفیت صفحه ای حداقل در سال 2023 در بین برند های چینی پیدا نمی شود. این صفحه که 90 درصد از کل گوشی را می پوشاند قابلیت های متعددی مانند HDR10+ و دالبی ویژن را به کاربران ارائه می کند.

نسبت تصویر در این نمایشگر 20:9 است و با رزولوشن 1080 در 2400 و البته چگالی 388 پیکسل بر اینچ، می تواند به خوبی و شفافیت هر چه تمام تر تصاویر را نمایش دهد. محافظ صفحه این گوشی از نوع گوریلا گلس Victus است که یکی از بهترین تکنولوژی های 2023 به حساب می آید.

صفحه نمایش گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳







طراحی و بدنه گوشی Motorola Edge + 2023

 از نظر طراحی و بدنه باید گفت موتورولا همه توان خود را برای گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ به کار گرفته است، و هر چند ابعاد و وزن این گوشی از نسخه 2020 تغییری نداشته است اما باید گفت طراحی ظاهری آن به خوبی ارتقا یافته و با تغییر چینش لنز ها و محل قرار گیری دوربین کمی بیشتر شبیه گوشی های متداول در بازار شده است. موضوع اصلی که در بدنه تغییر پیدا کرده است، اضافه کردن قابلیت ضد آب / غبار IP68 (dust/water resistant) است. با این قابلیت کشوی اج پلاس 2023 می تواند به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری در آب قرار بگیرد و آسیب نبید. پرچمدار های بزرگی مانند گوشی S23 اولترا هم از همین ویژگی استفاده کرده اند.

دوربین گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

در مورد کیفیت دوربین اج پلاس ۲۰۲۳ باید گفت که با یکی از بهترین ها سروکار داریم. اولین نسخه ای که از گوشی اج پلاس منتشر شد با یک دوربین خارق العاده 108 مگاپیکسلی به کاربران ارائه شده بود که البته باید گفت به دلیل مشکلاتی که در رزولوشن و همینطور اپلیکیشن موجود روی گوشی وجود داشت نمی توانست تمام بازدهی خود را در اختیار کاربران قرار دهد.

بعد از اینکه نسخه های بعدی این گوشی منتشر شدند، به دلیل تغییر معماری پردازنده که باعث تغییر برد اصلی می شد، و استفاده از اسنپدراگون 8 به جای چیپست قبلی این دوربین هم با دوربین 50 مگاپیکسلی ای جایگزین شد که به مراتب کیفیت تصویر بهتری را در اختیار کاربران می گذاشت. همینطور این تغییر باعث شد که هزینه نسخه های بعدی نیز از قیمت تمام شده اولین نسخه هم به مراتب پایین بیاید.

دوربین گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳







رم و حافظه داخلی گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

ما در مورد گوشی Motorola Edge + 2023 نسخه های متنوعی را مشاهده نمی کنیم و به نظر می رسد موتورولا این پرچمدار را با استفاده از حافظه داخلی و رم ثابت ارائه داده است. برخلاف مدل های 2020 و 2022 که طیف رم آنها 8 و 12 گیگابایتی بود و همینطور حافظه داخلی آنها از 128 گیگابایت تا 512 گیگابایت متغیر بود. در اینجا ما تنها یک نسخه با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داریم. متاسفانه باید گفت این حافظه با استفاده از کارت حافظه هم قابل ارتقا نبوده و نمی توان آن را افزایش داد. البته 512 گیگابایت حافظه کمی نیست که کاربران بخواهند نگران موارد اینچنینی باشند.

باتری و شارژر گوشی Motorola Edge + 2023

باتری یکی از موارد دیگری است که در این پرچمدار موتورولا به خوبی بهبود پیدا کرده است. در واقع با هر نسخه ای که موتورولا برای اج پلاس ارائه داده یک باتری بهتر را در اختیار کاربران گذاشته است. در این خصوص می توان گفت باتری لیتیوم یونی 5100 میلی آمپر گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ حتی از باتری پرچمدار دیگر موتورولا یعنی گوشی موتورولا ریزر 40 اولترا هم بالاتر بوده و ظرفیت بالاتر و شارژر بهتری دارد.

این گوشی از یک شارژر فست 68 وات سیمی استفاده می کند. همینطور برای شارژر بیسیم می تواند با توان 15 وات شارژ شده و شارژر معکوس آن نیز هم در حالت بیسیم و هم با سیم، با توان 5 وات می تواند دیوایس های شما را شارژ کند.

باتری و شارژر گوشی Motorola Edge + 2023







قیمت و زمان عرضه Moto Edge Plus 2023

این گوشی برای اولین بار در ابتدای ماه می توسط موتورولا رونمایی شد و خبر انتشار نسخه ای دیدی از پرچمدار محبوب موتورولا خیلی از خوره های دنیای تکنولوژی را به این وا داشت که به سراغ بررسی این گوشی بروند. در 19 می این گوشی به بازار عرضه شد و طرفداران خاص موتورولا که تعدادشان کم هم نیست توانستند از این گوشی استفاده کنند.

در مورد قیمت گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ که البته از سایر نسخه های دیگر هم پایین تر بوده و به صرفه تر به نظر می رسد، اکنون در حدود 650 دلار می باشد که البته با توجه به موارد متعددی مانند رنگ و پک همراه ممکن است کمی اختلاف داشته باشد.

مزایا و معایب گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

اکنون که مدتی از ورود این گوشی به بازار می گذرد و خیلی از کاربران از آن استفاده کرده اند به راحتی می توانیم در مورد مزیت ها و معایبی که گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ می تواند داشته باشد صحبت کنیم. در صورتی که بخواهیم لیستی از این موارد تهیه کنیم، فهرست ما به این صورت خواهد بود:

مزایای گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

  • بازدهی فوق العاده با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2؛
  • بدون داغ کردن، لگ زدن و هنگ کردن؛
  • باتری با ظرفیت و طول عمر بالا؛
  • شارژر فست حرفه ای؛
  • صفحه نمایش درخشان و با کیفیت؛
  • پشتیبانی کامل از سنسور های ارتباطی، اثر انگشت و همینطور NFC؛
  • قیمت پایین نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد؛

معایب گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

  • پشتیبانی نرم افزاری آن یک سال کمتر از برند هایی مانند سامسونگ و گوگل است؛
  • امکانات دوربین آن محدود می باشد؛
  • کیفیت صدای اسپیکر ها چندان بالا نیست؛
  • امکان ارتقای فضای ذخیره سازی با SD Card وجود ندارد؛
  • عدم ارائه خروجی صدای جک 3.5 میلیمتری؛

مزایا و معایب گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳







نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی کامل گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ پرداختیم. این گوشی نسخه ای جدید و تازه ارائه شده از پرچمدار موتورولا است که یکی از بهترین گوشی های موتورولا به حساب می آید و می توان گفت از نظر ویژگی ها چیزی از پرچمداران برند های بزرگ کم ندارد. همینطور باید گفت ویژگی های خوبی مانند قیمت پایین و رقابتی، استفاده از صفحه نمایشی که نظیر آن کمتر پیدا می شود، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 که یکی از قدرتمند ترین های بازار است و باتری و شارژر فوق العاده از مهمترین مشخصه های این گوشی هستند. در صورتی که در مورد این گوشی سوال و یا نظری داشتید، حتما آن را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط