پیشکسوت فوتبال گفت: اگر پنالتی تبدیل به گل می‌شد، گل زدن به تیم تدافعی استقلال تاجیکستان بسیار دشوار می‌شد.

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال تاجیسکتان در هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود و پرسپولیس جریان بازی و مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما در ابتدای بازی با یک اشتباه از مدافعان پرسپولیس پنالتی به نفع استقلال تاجیکستان گرفته شد. اگر پنالتی تبدیل به گل می‌شد، گل زدن به تیم تدافعی تاجیک بسیار دشوار می‌شد. بیرانوند با دید و مهارت خاصی که در گرفتن پنالتی دارد، توانست پرسپولیس را به بازی برگرداند. این برای نخستین بار نیست که بیرانوند به داد تیمش می‌رسد و پیش از این تیم ملی و چند بار دیگر در پرسپولیس را از فروپاشی نجات داده است. همان طور که یحیی گل‌محمدی در نشست بعد از بازی اعلام کرد؛ نقطه عطف این دیدار مهار پنالتی توسط بیرانوند بود.

*پرسپولیس برای صعود محکوم به شکست استقلال تاجیکستان بود

وی افزود: دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بازی بسیار کیفی بود و نکته بارزش برای پرسپولیس انسجام تیمی بود که در نیمه دوم بین بازیکنان به وجود آمد. راه‌های مختلف برای گلزنی انجام شد و در خط میانی توپ‌ها را خیلی سریع به خط تهاجمی انتقال می‌دادند. در مجموع پرسپولیس باید در این دیدار خانگی به سه امتیاز دست می‌یافت که خداراشکر به این مهم رسید. هم اکنون نیز با ۶ امتیاز در رده دوم گروه E قرار دارد. ضمناً پرسپولیس در ۹ دیداری که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است، فقط یک باخت آن هم مقابل تیم النصر عربستان داشته است. پرسپولیس در روند رو به رشدی قرار دارد و امیدوارم این روند رو به بهترین شکل به سمت جلو طی کند.

کارشناس فوتبال در مورد تعویض سروش رفیعی و حسین کنعانی‌زادگان در ابتدای نیمه دوم، خاطرنشان کرد: به نظرم در چند روز گذشته مباحث حاشیه‌ای برای کنعانی‌زادگان اتفاق افتاده بود که کمی تمرکزش را از دست داده بود. سروش رفیعی هم بدون هیچ خطایی در نیمه اول کارت زرد گرفت و امکان داشت که در نیمه دوم کارت زرد دوم را دریافت کند و اخراج شود. به همین دلیل با صلاحدید گل‌محمدی تعویض شدند.

*صادقی و ریگی بهترین بازیکنان پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان بودند

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که چه بازیکنی در دیدار با استقلال تاجیکستان بهترین بود، عنوان کرد: همه بازیکنان بسیار عالی کار کردند. تمامی بازیکنان، حتی نفرات جایگزین به خوبی نقش و وظیفه خود را در زمین پیاده کردند، اما به هر حال هافبک‌های پرسپولیس و به ویژه مسعود ریگی روز خوبی را سپری کردند و فشار زیادی روی تیم تاجیکی آوردند. نفرات میانی پرسپولیس پاس‌های خوبی برای از کار انداختن نفرات جلوی تیم تاجیکستان بین هم رد و بدل کردند. مسلماً کسی که در بازی ۲ گل را به ثمر رسانده است، بهترین بازیکن زمین می‌شود.

source

توسط