روش هایی که بلاگرها با آن به کسب درآمد می پردازند به برند مخصوص تولید محتوا، مخاطبان هدف و میزان تعهد آن ها وابسته است. نکته مهم درمورد این روش ها این است که هیچ کدام دیگری را نقض نمی کنند و هر کدامشان در اصل تکمیل کننده دیگری هستند. بر اساس نظر متخصصان حوزه بازاریابی اینترنتی نیازی نیست که حتما یک میلیون فالوور داشته باشید تا اینفلوئنسر محسوب شوید؛ بلکه با هزار فالوور هم می توانید میکرو اینفلوئنسری باشید که برند های فراوانی مایل اند برای تولید محتوا بهتان پول پرداخت کنند. در این نوشته می کوشیم روش های متفاوت درآمد بلاگرها را معرفی کنیم و درمورد هر یک توضیحاتی بدهیم.

آیا می شود از راه اینستاگرام درآمدزایی کرد؟

درآمد بلاگرها



برای کسب درآمد از راه اینستاگرام روش های متعددی در دسترس است. 1.22 میلیارد نفر در ماه در این پلتفرم محبوب به فعالیت های مختلف می پردازند. ظرفیت درآمدزایی از این راه به دلیل مخاطبان زیادی که می توانید داشته باشید، بسیار بالا است. برای مثال می توانید به انتشار پست اینستاگرام حمایت شده بیندیشید بگذارید و در آن محصولات شرکتی را تبلیغ کنید یا محصولات و خدمات خود را در آن ها به فروش برسانید. این پلتفرم برخی از ویژگی های درآمدزایی داخلی را نیز ارائه می دهد که به کمک آن می توانید بدون فروش محصولی پول دربیاورید. در ادامه این روش ها را با تفصیل بیشتری بررسی می کنیم.

درآمد بلاگرها از چه راه هایی است؟

راه های درآمد بلاگر ها



  • همکاری با برند های مختلف

امروزه اصطلاح «اینفلوئنسر اینستاگرام» زیاد به گوش شما می خورد. اینفلوئنسر به کسی می گویند که با انجام و منتشر کردن کار هایی به صورت آنلاین در اینستاگرام مشهور شده است. مخاطبان، کسانی که در ایجاد و سلیقه آن ها نقش دارند و جریان سازان، کارشناسان مطمئنی هستند که نظراتشان درباره موضوعاتی خاص، محترم شناخته می شود.

بسیاری از برند ها نمی توانند رقبایشان و بلاگرها را در زمینه تبلیغات شکست دهند؛ بنابراین از بلاگرها می خواهند که با تولید محتوای حمایت شده در قالب پست، استوری، ریلز و … به آن ها کمک کنند و در ازای دریافت مبالغی در اطلاع رسانی درمورد محصولات و خدمتشان مشارکت داشته باشند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تنها موردی که برای برند ها اهمیت دارد، افزایش تعداد فالوور های اینستاگرام شما نیست؛ بلکه آن ها به دنبال اعتماد و تعاملی هستند که میان شما و مخاطبان حقیقی تان شکل گرفته است. بدیهی است که این اعتماد با تولید محتوای باکیفیت تحقق می پذیرد. دشوار ترین بخش این کار برای اینفلوئنسر ها ایجاد تعادل میان کسب درآمد و رعایت انصاف و داشتن صداقت در تولید محتوای اینستاگرام است. اگر تنها راه درآمد شما بازاریابی نیست، دستتان برای انتخاب برند باز است. به این معنا که می توانید برند هایی را برگزینید که واقعا از نظر کیفیت ارزش تبلیغات را دارند.

  • استفاده از بازاریابی وابسته

شرکت هایی که از بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ بهره می برند، نه فقط در ایجاد آگهی، بلکه در ازای دریافت کمیسیون بر فروش برند شریک سرمایه گذاری می کنند. این بازاریابی معمولا از راه ایجاد یک لینک قابل پیگیری یا کد تبلیغاتی خاص صورت می گیرد؛ زیرا از این راه ها است که برند مطمئن می شود کلیک ها به فروش حقیقی منتهی می شوند.

این نوع بازاریابی در اینستاگرام با ترکیبی از پیوند های قابل کلیک در بایو و استوری انجام می شود. از آنجایی که قابلیت افزودن لینک در پست های اینستاگرام در دسترس نیست، می توانید با ایجاد کد های تبلیغاتی از جنبه های مختلف درآمد خود را افزایش دهید.

• استفاده از بازاریابی وابسته



  • ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیکی

امروزه بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها راه تامین درآمد بلاگر ها همکاری با برند های مختلف و کمک به فروش محصولات آن ها است. در حالی که آن ها می توانند با استفاده از شهرت خود فروشگاه اینترنتی شان را راه اندازی کنند و در آن کالا های فیزیکی، خدمات یا اقلام دیجیتالی شان را بفروشند. از آنجایی که مخاطبان این افراد در اینستاگرام فراوان اند، احتمالا فروششان موفقیت آمیز خواهد بود. دنبال کنندگان که اکنون از طرفداران و دوستداران این افراد نیز محسوب می شوند، با خرید از آن ها هم علاقه شان را نشان می دهند و هم از این خرید احساس خوبی خواهند داشت.

جمع بندی

امروزه راه های تولید محتوا در اینستاگرام به فراوانی یافت می شوند و از آنجایی که کاربران آن زیاد اند، این راه ها می توانند نتایج قابل قبولی به دنبال داشته باشند. درآمد بلاگرها می تواند از راه تبلیغ برای برند های گوناگون باشد یا از طریق افیلیت مارکتینگ. نکته حائز اهمیت این که تنها جذب فالوور کافی نیست؛ بلکه بلاگرها باید بتوانند با تولید محتوای جذاب و داشتن صداقت، اعتماد دنبال کنندگان خود را جلب کنند. همچنین با آن ها تعامل موثر و منطقی داشته باشند. در این نوشته روش های درآمد اینفلوئنسر های اینستاگرام را بررسی کردیم و نکات مرتبط با آن ها را برشمردیم.

source

توسط