حمید فاروقی در گفت وگو با «صدای بورس» درباره صورت‌های مالی منتشر شده شرکت‌ها، گفت:بسیاری از اهالی بازار از گزارش های منتشر شده توسط شرکت‌ها رضایت داشتند ،هرچند که تغییر خاصی را نمی‌توان انتظار داشت.

وی ادامه داد: تنش های منطقه ای بر بازار بورس سایه انداخته است و بازار وارد مدار نزولی شد، و این روند در ابتدا جدای از تاثیرات منفی که بر بازار داشته منجر به نگرانی سهامداران وسرمایه گذاران شد و قطعا این شرایط درروند پیش رو بازار تا پایان بی تاثیر نخواهد بود.

عضو موظف هیات مدیره سبدگردان ویستا با اشاره به چالش های پیش روی بازار سرمایه در ماه های آتی، افزود: همانگونه که در تابستان با قطعی برق مواجه بوده ایم در شش ماه های پیش رو با چالش هایی نظیر قطعی گاز و افت قیمت ها جهانی و حتی در بورس کالا کاهش قیمت شمش فولاد در کنار اثرات تنش های منطقه ای مواجه هستیم .

فاروقی با بیان اینکه بازار برای واکنش نشان دادن به تغییرات در ماه های پیش رو نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: صورت‌های مالی منتشر شده شرکت‌ها از نظر تحلیلی با توجه به قیمت و سودهایی که در حال حاضر برخی سهم ها دارند ،در محدوده جذابی برای خرید هستند اما ابهامات پیش آمده باعث شده خریداران هیجانی عمل نکنند.

عضو موظف هیات مدیره سبدگردان ویستا درباره صنایع پیشرو در این بازار ، گفت: در صورت‌های مالی منتشر شده شرکت‌ها ،گروه های پالایشگاهی و فلزی ها وضعیت خوبی داشته اند ؛در واقع بخش عمده بازار را این شرکت ها تشکیل می دهند و اگرقرار باشد بازار رشدی را در ماه های پیش رو تجربه کند مربوط به همین صنایع خواهد بود.

وی درباره روند بازار تا پایان سال افزود:به نظر می رسد بازار به سقف خود رسیده اما با کم کردن نگرانی و ابهامات، بتوان شاهد روند صعودی در بازار بود ؛اما این رشد آهسته و بیشتر از ۲۰درصد نخواهد بود.

source

توسط