حراج یکی از ترفند های جذب مشتری و افزایش فروش است و فروشندگان گهگاهی از این روش برای فروش بیشتر استفاده می کنند. بلک فرایدی یا جمعه سیاه، یکی از بزرگ ترین و معروف ترین حراج هایی است که هر ساله در بسیاری از کشور ها برگزار می شود که هم فروشندگان و هم خریداران سعی می کنند تا از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند. فروشندگان سعی می کنند تا جای ممکن فروش بیشتری داشته باشند و خریداران در تلاش برای پیدا کردن بهترین تخفیفات برای خرید کالا های مورد نظرشان هستند. در این مقاله نکات و تکنیک هایی در مورد تبلیغات کمپین بلک فرایدی را بیان می کنیم.

بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی آخرین جمعه ماه نوامبر و روز بعد از جشن شکرگزاری است که در این روز برند ها و فروشگاه ها تخفیفات قابل ملاحظه ای را برای کالا های خود در نظر می گیرند و مشتریان تا جای ممکن سعی دارند تا از این تخفیفات بیشترین بهره را ببرند. از آنجایی که این روز بهترین روز برای خرید است، فروشندگان و برند ها همه تلاش خود را می کنند تا با برنامه ریزی و طراحی بهترین استراتژی ها برای کمپین بلک فرایدی به فروش بالایی دست پیدا کنند.

نکاتی برای کمپین های بلک فرایدی

کمپین بلک فرایدی




از آنجایی که بلک فرایدی روز پر استرسی برای برند ها و فروشگاه ها است می توان با در نظر گرفتن برخی نکات این روز پر استرس را به راحتی و با فروش خوبی پشت سر گذاشت. در اینجا برخی از نکات برای افزایش فروش در بلک فرایدی را بررسی می کنیم:

  1. برنامه ریزی را زود شروع کنید.

تا جای ممکن سعی کنید هرچه زود تر برنامه ریزی و طراحی استراتژی برای کمپین بلک فرایدی را شروع کنید تا بتوانید تبلیغات خود را در اسرع وقت انجام دهید. بزرگ ترین اشتباهی که یک برند یا فروشگاه می تواند در بلک فرایدی انجام دهد، عدم برنامه ریزی است. وقتی یک برند برای برنامه ریزی و طراحی استراتژی قوی وقت کافی نگذارد، موجب می شود تا برنامه مناسبی برای فروش هرچه بیشتر در این روز نداشته باشند و از طرفی نتواند تبلیغات خوب و گسترده ای انجام دهد.

  1. تخفیف های بزرگی ارائه دهید.

خیلی از مردم برای خرید لوازم مورد نیازشان تا روز بلک فرایدی صبر می کنند تا بتوانند این محصولات را با تخفیف های خوب و پایین ترین قیمت ممکن خریداری کنند. پس تا جایی که به سود شما لطمه ای وارد نمی کند، بر روی محصولات خود تخفیفات زیادی را اعمال کنید.

  1. تمام تمرکز را بر روی تخفیف قرار ندهید.

درست است که ارائه تخفیفات خوب و چشمگیر باعث جذب مشتریان زیادی می شود، اما در کنار این تخفیفات باید راه های دیگری را نیز برای جذب مشتری در کمپین بلک فرایدی در نظر داشت. می توانید از روش های یکی بخر دو تا ببر، ارائه ارسال رایگان، در نظر گرفتن هدایای رایگان برای مشتریان و … استفاده کنید.

تخفیف




  1. احساس فوریت در خریداران ایجاد کنید.

تبلیغات و توضیحات برند و کالاهای خود را به گونه ای طراحی کنید تا خریداران احساس کنند که فورا باید از شما خرید کنند و گرنه فرصت را از دست می دهند. مدت زمان حراج تنها 24 ساعت است، پس از این واقعیت استفاده کنید تا خریداران بلافاصله از شما خرید کنند. از برخی ترفند ها به این منظور می توانید بهره ببرید، مثل به کار بردن عباراتی همچون “آخرین فرصت” یا “زمان محدود”، به کار بردن رنگ های محرک احساسی مثل قرمز و نارنجی، نشان دادن تعداد محصولات موجود در انبار، ساعت شمارش معکوس و … .

  1. از مشتریان سابق خود غافل نشوید.

در کمپین بلک فرایدی برنامه هایی را برای جذب مشتریان سابق خود در نظر داشته باشید. احتمالا لیستی از ایمیل افرادی که قبلا از شما خرید کرده اند در اختیار دارید پس از طریق ایمیل مارکتینگ با مشتریان سابق خود ارتباط برقرار کنید و تبلیغات را برایشان ارسال کنید و آن ها را از تخفیفات و سایر برنامه ها زود تر مطلع کنید. می توانید حتی تخفیفات اختصاصی برای مشتریان سابق خود در نظر بگیرید. بلک فرایدی فرصتی برای جذب مشتریان جدید به سمت برند ها است؛ اما علاوه بر این باید برنامه هایی برای حفظ مشتریان سابق داشته باشید.

جمع بندی

همانطور که در طول مقاله گفته شد، روز بلک فرایدی بزرگ ترین روز خرید و فروش است و برند ها و فروشگاه ها نهایت تلاش خود را می کنند تا بتوانند از این روز بهترین استفاده را ببرند و به فروش و سود بالایی دست پیدا کنند. خریداران نیز به دنبال تخفیفات شگفت انگیز هستند تا بتوانند محصولات مورد نیازشان را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنند. بنابراین بلک فرایدی روز رقابت بین برند ها است پس هر برندی باید با در نظر گرفتن برخی موارد بتواند مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. در این مقاله سعی کردیم تا به بخشی از این نکات بپردازیم.

 

 

 

 

source

توسط