مزیت اصلی این سیستم ترمز، عملکرد بسیار قوی و عالی در شرایط حرارتی بالاست. سیستم ترمز کربن-سرامیک توانایی جذب و انتقال گرما را بهبود میبخشد و در نتیجه، از گرم شدن زیاد ترمزها هنگام ترمز کردن بهدلیل سرعت بالا و استفاده مکرر جلوگیری میکند. این ویژگی سبب افزایش عمر مفید ترمزها و کاهش فرسایش آنها میشود.
علاوهبر آن، سیستم ترمز کربن-سرامیک بهدلیل وزن سبکتر خود سبب کاهش وزن خودرو میشود که قابلیت تسریع و تغییر مسیر بهتری را برای خودرو فراهم میکند.
این سیستم ترمز از یک جفت دیسک ترمز کربن-سرامیک تشکیل شده است که با کمک پیستونهای هیدرولیک فشار میگیرند. ترمز کربن-سرامیک از موادی تشکیل شده است که دارای ویژگیهای منحصر بهفردی مانند مقاومت بالا در برابر حرارت، مقاومت بالا در برابر فرسایش و وزن کم است.
این ویژگیها سبب میشوند سیستم ترمز کربن-سرامیک عملکرد بهتری نسبت بهسیستمهای ترمز معمولی داشته باشد. با توجه بهمقاومت بالا در برابر حرارت، سیستم ترمز کربن-سرامیک در شرایط استرس حرارتی بالا همچون رانندگی سرعت بالا یا ترمیم شدید ترمز، بهخوبی عمل میکند و از احتمال آبگرفتگی و کاهش عملکرد ترمز جلوگیری میکند.
علاوهبر این، سیستم ترمز کربن-سرامیک دارای عمر طولانیتری نسبت بهسیستمهای ترمز معمولی است. این بهمعنی کمترین نیاز بهتعویض و تعمیر قطعات ترمز و همچنین کاهش هزینههای نگهداری و تعمیرات است.
سیستم ترمز کربن-سرامیک توسط چندین شرکت معتبر در صنعتخودرو توسعه داده شده است. برمبو یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید تجهیزات ترمز خودروهاست و سیستم ترمز کربن-سرامیک را نیز توسعه داده و تولید میکند.
آپتیما نیز یکی دیگر از شرکتهای مطرح در زمینه تولید تجهیزات ترمز خودروهاست و در توسعه سیستم ترمز کربن-سرامیک فعالیت میکند.
پورشه که یکی از شرکتهای پیشرو در صنعتخودرو است، سیستم ترمز کربن-سرامیک را در برخی مدلهای خودروهای خود استفاده میکند. همچنین لامبورگینی نیز از سیستم ترمز کربن-سرامیک در برخی خودروهای خود استفاده میکند.
source