دراکو موتورز، سازنده خودروهای اسپرت لوکس که در سن خوزه آمریکا واقع شده، جدیدترین محصولش را معرفی و رونمایی کرده است. این خودرو، شاسی بلند لوکسی به نام دراکو دراگون (Drako Dragon) است و با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت، تسلا مدل X پلد را قورت می‌دهد. دراکو دراگون در وبسایت شرکت سازنده با این کلمه‌ها توصیف شده: «قوی‌ترین، تندترین و سریع‌ترین شاسی‌بلند فوق لوکس تاریخ».
+ قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی بلند
+ ظاهر لوکس و نوآورانه
+ کابین بزرگ و جادار
+ آپشن‌های مدرن
دراکو دراگون، مثل ابرخودرو دراکو GTE دارای چهار موتور برقی است که هر یک از چرخ‌ها را به طور جداگانه کنترل می‌کند تا امکان چرخش با دور بالا را داشته باشند. این سیستم در کمتر خودرویی به کار رفته، اما ویژگی دیگر دراگون از این هم هیجان‌انگیزتر است. چهار موتور الکتریکی شاسی‌بلند برقی می‌توانند ۲۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید کنند.
انرژی موتورها از یک بسته باتری گرفته می‌شود که دارای سیستم شارژ سریع ۵۰۰ کیلوواتی است و در ۱۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود که برای پیمودن ۵۴۱ کیلومتر کافی است و زمانی که باتری فول شارژ باشد، بُرد شاسی‌بلند برقی ۶۷۶ کیلومتر خواهد بود.
شاسی‌بلند الکتریکی با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار، ۰ تا ۱۰۰ را در ۲ ثانیه پر می‌کند، در ۹.۱ ثانیه به آخر پیست ۴۰۰ متری می‌رسد و بیشتر از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. برای متوقف کردن اژدهای سریع و قوی به ترمزهای قدرتمندی نیاز دارید، به همین منظور روتورهای کربن سرامیکی در هر چهار چرخ نصب شده است. دیسک‌های ۴۲۰ میلیمتری با کالیبرهای ۱۰ پیستونه، برای چرخ‌های جلو است و چرخ‌های عقب از دیسک‌های ۴۱۰ میلیمتری با کالیبرهای ۶ پیستونه استفاده می‌کنند. برای متوقف کردن خودرویی به وزن ۲۲۵۴ کیلوگرم، داشتن ترمزهای بزرگ از واجبات است.
با وجود شتاب و سرعت بالا، سیستم تعلیق چند مرحله‌ای، مرکز ثقل پایین و توزیع وزن ۵۰:۵۰، دینامیک رانندگی فوق‌العادی در پیست، خیابان و آفرود به دراکو دراگون می‌دهد.
فاصله کف دراکو دراگون تا سطح زمین در حالت عادی ۱۶ سانتیمتر است، با انتخاب حالت کروز این فاصله به ۲۱ سانتیمتر می‌رسد و برای بیراهه‌نوردی تا ۳۱ سانتیمتر افزایش پیدا می‌کند.
دراکو در یک دهه گذشته، در حال توسعه سیستم DriveOS و کنترل‌های دینامیک چهار چرخ NonoControl برای حالت‌های مختلف رانندگی بوده، علاوه بر این، خودرویش را با شاسی کامل فیبرکربنی طراحی کرده که برای اولین بار در یک شاسی‌بلند تولیدی به کار رفته است. این شاسی در مقایسه با شاسی‌بلندهای سنتی ۵۰ درصد سبک‌تر و دو برابر مقاوم‌تر بوده و وزن پکیج باتری را جبران می‌کند. همچنین برای خودرویی که ستون وسط ندارد، ایمنی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند.
نوع موتور خودرو
چهار موتور برقی
ظرفیت باتری
—–
قدرت
۲۰۰۰ اسب بخار
گشتاور
—–
گیربکس
اتوماتیک
محور محرک
دو دیفرانسیل
شتاب
۲ ثانیه
سرعت
۳۲۲ کیلومتر بر ساعت
بُرد
۶۷۶ کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۷
فرمان
برقی
بدنه
شاسی بلند
نوع رینگ
آلومینیومی
طول
۵۰۵۵ میلیمتر
عرض
۲۰۵۷ میلیمتر
ارتفاع
۱۶۰۰ میلیمتر
فاصله محورها
—–
وزن خالص
۲۲۵۴ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق
—–
قطر رینگ
۲۳ اینچ
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
دارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
دارد
سنسور جلو
دارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار تغییر لاین
دارد
رادار تصادف جلو
دارد
رادار تصادف عقب
دارد
ترمز ضدقفل
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
دارد
ترمز پارک برقی
دارد
اتولایت
دارد
چراغ روز
دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان
دارد
گرم‌کن فرمان
دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
دارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
دارد
صندلی برقی راننده
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
دارد
گرم‌کن صندلی جلو
دارد
سردکن صندلی جلو
دارد
آینه بغل برقی
دارد
گرم‌کن آینه بغل
دارد
پانوراما
دارد
سانروف
دارد
طراحی دراکو دراگون ۲۰۲۷
دراکو دراگون در ایتالیا توسط لوی ورمیرش و گروه GranStudio طراحی شده و در ایالات متحده تولید خواهد شد.
در قسمت جلوی خودرو، کانال هوای بزرگی روی کاپوت تعبیه شده که اجازه می‌دهد هوا از روی کاپوت عبور کرده، درگ کم شود و بُرد خودرو افزایش یابد و همچنین در سرعت‌های بالا، نیروی رو به پایین ایجاد کند. طراحان برای آیرودینامیک بهتر خودرو، کانال‌های کوچکی را بالای گلگیرها ایجاد عقب کرده‌اند که هوا را به سمت دیفیوزر هدایت می‌کند.
درب‌های گالوینگ دسترسی سرنشینان را به ردیف‌های جلو و عقب و امکان پیاده و سوار شدن آسان آنها را فراهم این می‌کند. این درب‌ها طوری طراحی شده که به جای باز شدن به سمت بیرون، به طرف بالا باز شوند تا در خیابان‌های شهری و پارکینگ‌ها مشکلی برای ورود و خروج سرنشینان ایجاد نشود. دراکو دراگون با این درها، اولین «شاسی‌بلند کوپه» واقعی خواهد بود. رینگ‌های ۲۳ اینچی هم در چهار گوشه خودرو دیده می‌شوند.
دراگون مثل خودروهای معمولی فاقد آینه بغل است و به جای آنها دوربین‌های ۳۶۰ درجه قرار می‌گیرد. طرح و گرافیک نوآورانه و جذاب چراغ‌های جلو و عقب در ظاهر شاسی‌بلند برقی به چشم می‌آید. کانال‌های روی گلگیرها و کاپوت از دیگر المان‌هایی محسوب می‌شود که در بدنه دراگون به کار رفته است.
شاسی از فیبرکربن ساخته شده و پنل‌های بدنه از جنس کامپوزیت شامل الیاف طبیعی است تا هم وزن کاهش یابد، هم بدنه تقویت شود و هم ۷۰ درصد پلاستیک کمتری به کار رود. همچنین، در زمان اسقاط، می‌توان پنل‌ را بازیافت کرد.
کابین دراکو دراگون ۲۰۲۷
سقف شیشه‌ای پانوراما موجب می‌شود تا کابین دراکو دراگو جادارتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. صندلی‌های جلو طرح اسپرت دارند و علاوه بر آن، فوق‌العاده راحت‌اند. همه کنترل‌های فیزیکی راننده شامل چراغ‌های راهنما، برف‌پاکن، چراغ‌های جلو و… روی فرمان جای گرفته است.
یک نمایشگر لمسی ۱۷.۱ اینچی وسط داشبرد قرار گرفته و کیلومترشمار دیجیتال پشت فرمان قابل تنظیم است. تصاویر دوربین‌هایی که قرار است نقش آینه بغل را بازی کنند، روی نمایشگرهای کوچکی که دو طرف داشبرد قرار گرفته، پخش می‌شود.
دو نمایشگر پشت صندلی‌های جلو برای سرنشینان ردیف عقب نصب شده و نور پس‌زمینه قابل تنظیم هم روی صندلی‌ها اجرا می‌شود.
نمای عقب دراکو دراگون ۲۰۲۷
دراکو دراگون، دومین محصول خودروساز آمریکایی است و با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار و شتاب ۲ ثانیه قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان خواهد بود. دراگون هم‌زمان ترکیبی از یک خودرو لوکس و یک ماشین آفرود با گنجایش ۵ نفر سرنشین است. رزرو خرید خودرو با پرداخت ۵۰۰ دلار شروع شده، البته افرادی که می‌خواهند جزو ۹۹ خریدار اول دراگون باشند می‌توانند با پرداخت ۵۰۰۰ دلار ثبت نام خود را انجام دهند و خودرویشان را سال ۲۰۲۶ تحویل بگیرند. هر سال ۵۰۰۰ دستگاه دراکو دراگون تولید می‌شود و قیمت آن در زمان تحویل ۲۹۰ هزار دلار خواهد بود و احتمالا مدل‌های خاص آن بیش از ۳۰۰ هزار دلار قیمت بخورد. افرادی که به دنبال خودرو ارزان‌تری هستند می‌توانند به سراغ لوسید گراویتی بروند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


source

source

توسط admin