یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
خودروسازان آلمانی شاید منابع تأمین انرژی خود را پیدا کرده باشند اما قطعه سازان و تأمین‌کنندگان زیادی وجود دارند که با فشار زیاد هزینه‌ها روبرو شده‌اند و این موضوع زنگ خطر ایجاد اختلال در زنجیره تولید طی فصل زمستان را به صدا درآورده است. هر روز بر تعداد قطعه سازان و تأمین‌کنندگانی که از خودروسازان درخواست بازنگری در قراردادهای قبلی را دارند افزوده می‌شود. این قطعه سازان می‌خواهند در بند مربوط به انرژی قراردادهای خود تجدیدنظر شود و بتوانند هزینه‌های افزایش یافته خود را پوشش دهند. بی ام و، گروه فولکس‌واگن و مرسدس بنز اظهار داشته‌اند منابع انرژی خودشان را تأمین کرده‌اند اما اگر شبکه تأمین قطعات با اختلال مواجه شود خطوط تولیدشان می‌تواند با خطر تعطیلی مواجه شود.
مدیر بخش خرید فولکس‌واگن در کنفرانس قطعه سازان در ولفسبورگ اظهار داشته است:
اگر ما نتوانیم به خاطر نبود یک قطعه خودرویی تولید کنیم همه ضرر خواهیم کرد.
با افزایش ده برابری هزینه‌های انرژی و دو هفته مانده به تعهد قرارداد انرژی که از اول ژانویه اجرایی می‌شود، شرکت کرون سولینگن که تولید کننده فلزات و پلاستیک‌های قالب‌گیری و تأمین‌کننده قطعات مربوط به صنایع خودرو و الکترونیک است به دنبال بازنگری در قراردادهای خود بوده و این در حالی است که زمان به سرعت می‌گذرد. مدیر فروش این شرکت می‌گوید:
با افزایش هزینه مواد خام ما درخواست بازنگری در برخی بندهای قرارداد خود را داریم اما مهم‌ترین نکته به هزینه‌های انرژی مربوط می‌شود. اگر مشتریان ما نتوانند در این موضوع کمکی کنند نمی‌توانیم ادامه دهیم. ما در این صورت قراردادها را لغو خواهیم کرد.
اکثر مشتریان این کمپانی ۱۱۲ ساله تأمین‌کنندگان بزرگ زنجیره تأمین خودرو همچون بوش هستند. این شرکت‌ها همگی مشغول محاسبه دقیق تأثیر انرژی و برق روی قیمت محصولاتشان هستند تا بتوانند درباره قراردادهای خود از نو گفت‌وگو نمایند. بوش همانند بی ام و هرگونه گفت‌وگو درباره قراردادهای موجود را رد کرده و مرسدس نیز پاسخی به سؤالات رسانه‌ها دراین‌باره نداده است. فولکس‌واگن نیز می‌گوید در حال گفت‌وگوی نزدیک با تأمین‌کنندگان و قطعه سازان درباره راه‌حل‌های مشترک است اما به جزئیات آن اشاره‌ای نمی‌کند. سخنگوی این خودروساز اظهار می‌دارد:
هدف اصلی ما حفظ تولید و دوری از اثرات منفی بحران انرژی روی تجارتمان است.
دولت آلمان هنوز برنامه‌های خود برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و عدم تأثیر افزایش بهای انرژی روی آن‌ها را اعلام نکرده اما به احتمال زیاد از مکانیسمی برای محدود کردن قیمت‌ها استفاده خواهد کرد و مشوق‌ها و تخفیف‌هایی برای این شرکت‌ها در نظر خواهد گرفت. اگرچه قراردادهای موجود در زنجیره تأمین قطعات خودرویی معمولاً شامل بندهایی است که قیمت‌ها را بر اساس هزینه‌های مواد خام تنظیم می‌کنند اما چنین چیزی درباره بندهای مربوط به بهای انرژی مرسوم نیست. این موضوع می‌تواند مشکل‌زا باشد زیرا محاسبه تغییرات بهای انرژی امری پیچیده بوده و تأمین‌کنندگان باید جزئیات مربوط به حاشیه سود، فرایند تولید و قراردادهای انرژی را افشا کنند.
حتی در این صورت نیز بسیاری از تأمین‌کنندگان کوچک نقدینگی کافی برای پرداخت هزینه‌های سنگین انرژی را ندارند. مکس شوماخر مدیر انجمن ریخته‌گری آلمان با ذکر این موضوع می‌افزاید:
گزینه‌های خوبی وجود ندارد.
خود خودروسازان و تأمین‌کنندگان اصلی‌شان در حال نبرد با هزینه‌های بالاتر و کمبودهای نیمه‌رساناها هستند اما درعین‌حال می‌خواهند با افزایش قیمت محصولاتشان که نهایتاً روی مصرف‌کننده نهایی تأثیر می‌گذارد به اهداف مالی خود برسند. برخی شرکت‌ها در هفته‌های اخیر گفته‌اند توانایی تأمین مواد خود از تأمین‌کنندگانی در سایر کشورها را دارند تا به این ترتیب بتوانند خطوط تولید خود را فعال نگه دارند.
شرکت ساپ لست که در پرتغال فعالیت می‌کند اظهار داشته درخواست‌های فراتر از میزان عادی را از برخی خودروسازان آلمانی دریافت نموده است. البته در صنعت خودروسازی کار با قطعه سازان جدید می‌تواند حداقل ۶ ماه زمان ببرد. این را مدیر خرید ارشد شرکت Wuerth که جزو بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان پیچ و مهره خودروسازان است می‌گوید. حتی برای قطعه‌ای بسیار کوچک همچون یک پیچ خودروسازان شاید نیاز به تست‌های تصادف جدید داشته باشند تا از کیفیت قطعه مطمئن شوند. مدیر این شرکت اظهار می‌دارد:
این تست‌ها برای یک خودروساز زحمات زیادی خواهد داشت.
او می‌گوید شرکتش تنها بندهای مربوط به انرژی در قراردادها را با برخی تأمین‌کنندگان مهم منعقد کرده است. تأمین‌کنندگانی که قبلاً کارخانه‌هایی در چند کشور داشته‌اند انتظار تولید پایدارتری را در بلندمدت دارند. این را کریستین هنرکس مدیرعامل تولید کننده حفاظت گرمایی برای باتری‌ها می‌گوید. شرکت موردبحث کارخانه‌هایی در آسیا، اروپا و آمریکا دارد. کمپانی هنرکس که ون رول نام دارد جوینت ونچری با مرسدس بنز، استلانتیس و توتال انرژیز تشکیل داده و توانسته است درباره هزینه‌های انرژی برخی قراردادهای خود گفت‌وگو کند. هنرکس اظهار می‌دارد:
خودروسازان علاقه‌ای به گفت‌وگو دراین‌باره نداشتند اما حالا این کار را و تنها برای مدتی محدود انجام می‌دهند. آن‌ها دوست ندارند شاهد ویران شدن شبکه تأمین قطعات خود باشند.
ون رول هم‌اکنون در حال گفت‌وگو با شورای کارگری خود است تا شیفت‌های کاری بیشتری را در نظر بگیرند و پیش از شروع قرارداد انرژی جدید در سال آینده تا جایی که امکان دارد تولید بیشتری داشته باشند. هنرکس خاطرنشان می‌سازد:
افزایش قیمت انرژی امری بلندمدت است. کمک‌های کوتاه‌مدت دولتی تنها زمان را برای ما می‌خرد. این‌ یک آتش‌سوزی نیست بلکه خشک‌سالی است…
بی حاشیه
حدود ۴ دهه پیش هم مشکل قیمت انرژی بود و دیدید غرب چیکار کرد
اگر این کارو دوباره بکنه سال دیگه همین موقع ویدیو تست و بررسی فورد f150 با پلاک ملی در پدال رو خواهیم دید:)
مزدا
به قطعه سازان توصیه میکنم بیان ایران!
انرژی ارزون و کارگر ارزون (ماهی ۲۰۰ دلار! )
صادرات هم دلاری!
بهزاد
من چلنجر هلکت میخرم انشالا به زودی …
سبحان
به نظرم خودرو سازان اروپایی برای کاهش هزینه مخصوصا در مورد خودرو های الکتریکی به تولید کنندگان قطعات چینی رو میارن حتی ممکنه بعد ها خطوط منتاژ رو هم در اروپا کم کم تعطیل بکنن و از کارخونه های خودشون واقع در چین اقدام به واردات خودرو به اروپا بکنن فقط نمیدونم چرا این مشکلات برای تسلا هیچ وقت تاثیر نداشته
datsun
اروپا حقشه اوکراین رو که نابود کرد خودش هم حالا باید تو این جنگی که راه انداختن دست وپا بزنه
Ferrari
نه که قبلا اوکراین تحت حمایت روسیه مرزهای صنعت و علم و دانش رو داشته جابجا میکرده
ارباب شما با حمله به اوکراین نه تنها کشور و مردم اوکراین رو به تباهی کشونده، مردم خودش رو هم داره فراری میده با اعلام بسیج عمومی. اون یه مقدار محبوبیتی که داشت رو بین مردمش ازدست داد
این خواست ملت اوکراین بوده که سمت اروپا برن جای روسیه. کاری که کشور های بالتیک و لهستان انجام دادن.
البته که حق المان هست به این دریوزگی دچار بشه. امریکا سالها بهشون هشدار داد دنبال منابع روسیه نباشن و مثل ژاپن از روشهای پایدار تر منابع خودشون رو تهیه کنن اما گوش شنوا نداشتن.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

source

توسط admin