در دسترس‌ترین گزینه‌ای که برای خرید خودرو پیش روی افراد در کشورهای مختلف قرار دارد، خودروهای ۱۰ هزار دلاری است. با این مبلغ می‌توان یک خودرو مدل ۲۰۲۲ را با به‌روزترین طراحی ظاهری و داخلی و آپشن‌های جدید و قابل قبول خریداری کرد.
در صورتی که با ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار دلار (۲۸۰ میلیون تا ۳۱۰ میلیون تومان در شهریور ماه ۱۴۰۱) در ایران فقط می‌شود رانا پلاس، پژو ۲۰۶، سمند و… را خرید که طراحی ظاهری‌شان به دو دهه قبل برمی‌گردد و معمولا آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل قبولی ندارند.
چانگان آلسوین
۱۰،۰۱۰ دلار
سوزوکی دزیره
۱۰،۰۵۰ دلار
شورولت اسپارک
۱۰،۰۵۰ دلار
میتسوبیشی آتراژ
۱۰،۰۵۰ دلار
میتسوبیشی میراژ
۱۰،۰۵۰ دلار
رنو سیمبل
۱۰،۱۶۰ دلار
ریچ
۱۰،۶۲۰ دلار
چری آریزو ۵
۱۰،۸۴۰ دلار
*همه این خودروها مدل ۲۰۲۲ هستند.
با توجه به اینکه در شهریور ماه ۱۴۰۱، میانگین نرخ دلار سنا ۲۸ هزار تومان است، ۱۰ هزار دلار معادل ۲۸۰ میلیون تومان و ۱۱ هزار دلار معادل ۳۰۸ میلیون تومان می‌شود.
برای مقایسه قیمت بازار جهانی با بازار ایران، در جدول زیر، خودروهای صفر داخل کشور در محدوده قیمتی ۲۸۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان آورده شده است.
پژو ۴۰۵
۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۲۹۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رانا پلاس
۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
سمند LX
۳۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
کوییک پلاس اتوماتیک
۳۰۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو پارس
۳۰۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت جهان: ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
فردا ۵۱۱ نام ایرانی است که فردا موتورز روی نسل دوم چانگان آلسوین گذاشت. سدان جمع و جور FMC 511 در سال ۱۴۰۰ به بازار ایران آمد. این خودرو بعد از سه کراس ‌اوور، چهارمین محصول فردا موتورز و اولین سدان کمپانی ایرانی است. فردا ۵۱۱ آپشن‌های به‌روزی مثل گیربکس دوکلاچه، شیب‌سنج و سیستم استارت استاپ دارد، اما امکاناتی مثل کروز کنترل و دوربین جانبی در نسخه ایرانی آن حذف شده است.
چانگان آلسوین و فردا ۵۱۱ از نظر ظاهری و همین طور مشخصات فنی تفاوتی با هم ندارند، با این حال قیمت مدل مونتاژی ایرانی حدود دو برابر قیمتی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می‌رسد.
قیمت جهان: ۲۸۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
میتسوبیشی میراژ ارزان‌ترین خودرو وارداتی در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو هاچبک برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد کشور شد، اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و فیس‌لیفت نسل ششم آن در زمستان سال ۱۳۹۵ با چهره‌ای جذاب‌تر و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی رسید. موتور ۱.۲ لیتری میراژ ۷۹ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از قدرت هاچبک‌های تیبا ۲ و کوییک سایپا است، اما آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، گرمکن صندلی جلو، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و ورود و استارت بدون کلید را می‌توان در این هاچبک کوچک ژاپنی پیدا کرد.
آخرین مدل میراژ در بازار ایران برای سال ۲۰۱۸ است و به دلیل ممنوعیت واردات که از سه سال پیش اعمال شده، مدل‌های جدیدتر آن به کشور نرسید. در صورتی که مدل ۲۰۲۲ این هاچبک در کشورهای همسایه حدود ۲.۵ برابر ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد.
قیمت جهان: ۲۸۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۵۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رنو سیمبل، نسل دوم لوگان است که در ایران با نام تندر۹۰ و ال۹۰ شناخته می‌شود. این خودرو به عنوان یکی از محصولات اقتصادی رنو، در ترکیه تولید شده و سپس از آنجا به بازارهای خاورمیانه صادر می‌شود. طراحی رنو سیمبل از تندر۹۰ روان‌تر شده و ظاهر بهتری پیدا کرده، اما مشخصات فنی آن با ال۹۰ یکسان است.
رنو سیمبل ۲۰۲۲ در بازارهای جهانی با قیمت ۱۰ هزار دلار به فروش می‌رسد، در صورتی که ایرانی‌ها برای آخرین بار، صفر آن را با مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دیدند و در حال حاضر فقط سیمبل کارکرده در بازار کشور موجود است که برای آن هم باید ۵۹۰ میلیون تومان پرداخت کرد.
قیمت جهان: ۳۰۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان
قیمت ایران: ۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
چری آریزو ۵ توربو یکی از سدان‌های مونتاژ چینی در بازار است. این خودرو، با پیشرانه توربوشارژ به فروش می‌رسد که یک سال بعد از عرضه مدل ساده به بازار آمده است. موتور آریزو 5TE با شاسی بلند تیگو ۷ یکسان است، با این تفاوت که قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو آریزو منتقل می‌شود.
چری آریزو ۵ مدل ۲۰۲۲ در کشورهای حاشیه خلیج فارس، مثل امارات و عربستان مشتریانی دارد و جزو ارزان‌ترین خودروهای این بازارها محسوب می‌شود. در صورتی که ایرانی‌ها برای خرید مدل مونتاژی آن باید دو و نیم برابر، یعنی ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


source

source

توسط admin