فیس بوک و گوگل به انجام یک معامله مخفی و غیرقانونی تبلیغاتی متهم شده اند
ائتلافی از دادستان های کل کشور ، گوگل را به منعقد کردن یک قرارداد غیرقانونی و غیرقانونی با فیس بوک متهم می کند.
این بیشتر بخوانید ائتلاف به سرپرستی دادستان کل تگزاس ، کن پاکستون ، روز چهارشنبه یک دادخواست ضد انحصاری علیه گوگل تشکیل داد. این دادخواست ، Google را به استفاده ناعادلانه از قدرت انحصاری در تجارت حرفه ای خود متهم می کند.
این دادخواست که به شدت اصلاح شد ، بخش عمده ای از تجارت آگهی های گوگل را در بر گرفت و در یک بخش ، ایالت ها گوگل را به داشتن مزایای تبلیغاتی غیرمنصفانه به فیس بوک متهم کردند تا از ورود غول رسانه های اجتماعی به منطقه ای از فناوری پیشرفته به نام “پیشنهاد سربرگ” جلوگیری کند. ایالت ها گفتند که گوگل حرکت فیس بوک به این فضا را به عنوان یک تهدید تلقی کرد.
دادستان های کل گفتند که فیس بوک به طور م Googleثر Google را برای انجام معامله طعمه زده است.
گوگل این ادعاها را انكار كرد ، در حالی كه فیس بوك فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود.
پیشنهاد سرصفحه راهی است که ناشران – یعنی وب سایت ها و برنامه ها – می توانند فضای تبلیغاتی را به صورت آنلاین بفروشند. به چندین تبلیغ دهنده این امکان را می دهد تا همزمان در یک بیت از فضای تبلیغات مناقصه کنند ، ناشر پیشنهاد بالاترین پیشنهاد را داشته و آگهی خود را قرار دهد. این گزینه ای جایگزین سیستم تبلیغات تبلیغاتی گوگل است که حراج را به ترتیب دنبال می کند ، که در صنعت adtech به “آبشار” یا “زنجیره دیزی” معروف است.
در این دادخواست ، ایالت ها گوگل را متهم به معامله با فیس بوک برای جلوگیری از مناقصه سربرگ ، دادن امتیازات فیس بوک در حراج های تبلیغاتی در سیستم عامل خود کرده اند.
آنها گفتند: “یک ارتباط داخلی فیس بوک در بالاترین سطح نشان می دهد که اعلامیه پیشنهادی هدر عنوان فیس بوک بخشی از یک استراتژی بلند مدت برنامه ریزی شده […] برای جلب توجه Google است.”
آنها افزودند: “فیس بوک تصمیم گرفت تهدید رقابت را در چهره گوگل آویزان کند و سپس معامله ای را برای دستکاری حراج قطع کرد.”
یک نماینده گوگل در بیانیه ای به Business Insider ادعاهای این دادخواست را رد کرد.
این شخص گفت: “ادعاهای دادستان كل پاكستون در زمینه فن آوری تبلیغات شایسته ای نیست ، با این وجود او علی رغم همه حقایق پیش رفته است.”
“ما در خدمات پیشرفته فناوری تبلیغات سرمایه گذاری کرده ایم که به مشاغل کمک می کند و به مصرف کنندگان سود می رساند. قیمت تبلیغات دیجیتال در دهه گذشته کاهش یافته است. هزینه های فناوری تبلیغات نیز در حال کاهش است. هزینه های تبلیغات Google پایین تر از متوسط صنعت است اینها نشانه های یک صنعت کاملاً رقابتی است. ما در دادگاه به شدت از ادعاهای بی اساس او دفاع خواهیم کرد. ”
به ازای وایر ، اگر صحت این معامله ثابت شود ، می تواند برای گوگل و فیس بوک دردسر بزرگی ایجاد کند ، زیرا در بخش 1 قانون ضد انحصار شرمن قرار می گیرد.
بخش 1 نهادها را از توافق با “منع تجارت غیر معقول” منع می کند ، و آستانه ایجاد غیرقانونی نسبتاً پایین است.
سالی هوبارد ، مدیر اتاق فکر ضد انحصار موسسه بازارهای آزاد ، به وایر گفت: “اگر بتوانید توافق نامه ای بین دو شركت را اثبات كنید ، به محض اثبات توافق ، آن را فی نفسه غیرقانونی می خوانیم.”
“به همین دلیل است که مجریان ضد انحصاری دوست دارند پرونده های بخش 1 را بیاورند ، زیرا اگر شما می توانید شواهدی از موافقت بیش از یک شرکت برای تعیین قیمت ها ، موافقت نکردن در رقابت ، موافقت با تخصیص بازار را پیدا کنید – به محض اثبات آن توافق ، به طور خودکار غیرقانونی است. هوبارد گفت: ”
از نظر رویترز ، شرکت هایی که بند 1 قانون شرمن را نقض می کنند مجازات تا 100 میلیون دلار دارند.
گوگل و فیس بوک قبلاً بیش از 100 میلیون دلار جریمه نقدی داشته اند ، اما این سابقه نگران کننده ای را برای شرکت ها ایجاد می کند ، هر دو با نظارت ضد انحصاری روبرو هستند.
وزارت دادگستری آمریکا در ماه اکتبر یک دادخواست ضد انحصاری جداگانه علیه گوگل به دلیل تبلیغات و تجارت جستجو کرد و پولیتیکو روز سه شنبه گزارش داد که گروه دیگری از دادستان های ایالتی ، به سرپرستی کلرادو و نبراسکا ، در حال برنامه ریزی برای طرح شکایت ضد انحصاری دیگری به محض روز پنجشنبه هستند. .
در همین حال ، فیس بوک هفته گذشته با دو پرونده قضایی همزمان از کمیسیون تجارت فدرال و 46 دادستان کل ایالت ، متمرکز بر خریدهای اینستاگرام و واتس اپ ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
مطالب بیشتر برای اعلان های Insider ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید. برای اطلاع رسانی های فشرده مشترک شوید