یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
فولکس واگن آی دی ایرو جدیدترین کانسپت کمپانی فولکس واگن است که به عنوان یک طرح مفهومی نزدیک به تولید با مشخصاتی جذاب معرفی شده است.
ابتدا قرار بود این کانسپت در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۲ معرفی شود، اما این نمایشگاه به دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در چین لغو شد و همین باعث شد رونمایی از فولکس واگن آی دی ایرو دیرتر انجام شود. حالا کمپانی فولکس واگن از این کانسپت نزدیک به تولید پرده برداری کرده که قرار است اولین سدان برقی این خودروساز در بازار جهانی باشد. البته لاویدای برقی قبلاً برای بازار چین معرفی شده بود، اما آی دی ایرو نخستین محصول تمام برقی است که به عنوان یک خودروی جهانی و با بازارهای هدف متفاوت به میدان می آید.
نمونه اولیه این کانسپت در سال ۲۰۱۸ با نام I.D. Vizzion در ژنو رونمایی شد. اگرچه حالا هم فولکس واگن آی دی ایرو به عنوان یک طرح مفهومی معرفی شده است، اما این بار با نسخه ای طرف هستیم که بسیار به تولید نزدیک است. مهم ترین نکته مهندسی در مورد این خودرو بدنه آیرودینامیک آن است که به ۰٫۲۳ dc می رسد. این باعث می شود پیمایش ۶۲۰ کیلومتری با هر بار شارژ (براساس استاندارد WLTP) برای این خودرو ثبت شود. این خودرو در بازار اول برای چین در نظر گرفته شده است، اما این محصول به بازار آمریکای شمالی هم خواهد آمد که در آن جا میزان پیمایش آن قطعاً عددی پایین تر (براساس استاندارد EPA) خواهد بود.
کمپانی فولکس واگن اطلاعات فنی کامل این خودرو را منتشر نکرده است، اما می دانیم طول این خودرو نزدیک به ۵ متر است و رینگ های آیرودینامیکی ۲۲ اینچی را در این خودرو می بینیم. فولکس واگن آی دی ایرو براساس پلتفرم MEB ساخته شده است و تبدیل به پرچم‌دار سری ID می شود. این سدان برقی بالاتر از ID.3 ،ID.4 ،ID.5 و ID.6 قرار می گیرد و براساس مشخصات فنی بالایی که دارد شاید کمپانی نام ID.7 را برای آن در نظر بگیرد که البته هیچ چیز هنوز به صورت رسمی در مورد نام نهایی این خودرو اعلام نشده است.
قرار است اولین مقصد این خودرو بازار چین باشد و فولکس واگن آی دی ایرو در دو سایت تولیدی FAW و سایک با دو نسخه متمایز به بازار چین می آید. این سیاستی است که فولکس واگن برای دیگر محصولات آی دی هم براساس قراردادهای همکاری مشترک هم لحاظ کرده است و محصولش را به صورت تک قطبی در بزرگ ترین بازار دنیا عرضه نمی کند. بعد از بازار چین این سدان برقی به بازار آمریکا و اروپا هم خواهد آمد که ممکن است در مشخصات بسته به بازار هدف تغییراتی داشته باشیم.
در سال ۲۰۱۹ بود که کانسپت ID. Space Vizzion به عنوان نسخه استیشن از طرح اولیه معرفی شد و حالا مشخص نیست که آیا نسخه واگن را برای فولکس واگن آی دی ایرو خواهیم داشت یا نه. یادمان باشد این خودرو بزرگ ترین محصول از سری ID نخواهد بود و یک شاسی بلند با نام ID.8 هم در آینده به سبد محصولات فولکس واگن اضافه خواهد شد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]

document.getElementById( “ak_js_2” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

source

توسط admin