یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
به نظر میرسد آینده از آن خودروهای الکتریکی باشد اما بسیاری از خودروسازان مثل پورشه تمام تخممرغهای خود را در سبد برق و باطری قرار ندادهاند. خودروهای الکتریکی تنها یکی از راهها برای کاهش تولید گازهای گلخانهای محسوب میشوند و هیدروژن و سوختهای مصنوعی هم میتوانند راهحلهای دیگری برای این مسئله باشند. پورشه که پیش از این اقدامات قابلتوجهی در زمینهٔ سوختهای مصنوعی انجام داده بود، حال به سمت سرمایهگذاری روی پیشرانههای درونسوز هیدروژنی رفته و اخیراً آزمایش مجازی یک نمونه از آن را تکمیل کرده است.
این شرکت دور زنی یک خودروی لوکس بزرگ با این پیشرانه در نوربرگرینگ را شبیهسازی کرده و به زمان ۸ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه رسیده است. پورشه از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 خود بهعنوان نقطهٔ شروعی برای این مطالعهٔ مجازی استفاده کرده و اصلاحاتی در آن انجام داده است تا بتواند ضریب تراکم بالاتری را تحمل کند. در این آزمایش، خودرو به سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. در طول این آزمایشها پورشه دریافته است که توربوشارژرها به دو برابر هوای بیشتری نیاز دارند اما دمای پایینتر گازهای خروجی اگزوز این کار را دشوار میکند و به همین دلیل، پورشه مجبور به استفاده از توربوشارژرهایی با نیروی کمکی برقی شده است.
تنظیمات مختلف توربوشارژرها باعث شده پیشرانه مزایا و معایب متفاوتی از خود نشان دهد اما چیزی که در آن مشکلی ندارد قدرت است زیرا به گفتهٔ پورشه، این موتور هیدروژنی حدود ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که با نمونهٔ بنزینی معادل آن تقریباً در یک سطح است. پورشه این موتور هیدروژنی را در خودرویی با وزن ۲۶۵۰ کیلوگرم و با اندازهای مشابه کاین آزمایش کرده است. شبیهسازیهای پورشه نشان داده است که این پیشرانه میتواند با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ مطابقت داشته باشد. هرچند پیشرانهٔ هیدروژنی پیچیدهتر و گرانتر از نمونهٔ بنزینی سنتی است اما چون نیازی به سیستم تصفیه گازهای خروجی اگزوز ندارد، هزینهٔ ساخت آن با موتورهای بنزینی قابلمقایسه خواهد بود.
البته پورشه گفته است که هیچ برنامهای برای تولید این موتور هیدروژنی به شکل کنونی ندارد و هدف این پروژه آزمایش و بررسی پتانسیلهای این تکنولوژی بوده است. این مطالعه همچنین اطلاعات ارزشمندی را در مورد پیشرانههای هیدروژنی پرفورمنس بالا در اختیار پورشه قرار داده است. البته این شرکت آلمانی تنها خودروسازی نیست که روی موتورهای درونسوز هیدروژنی کار میکند زیرا بهتازگی فورد یک طرح تجاری از این موتورها ثبت کرده تویوتا هم در حال آزمایش این تکنولوژی است. از سوی دیگر، خودروسازانی مثل هیوندای هم به توسعه سیستمهای هیدروژنی پیل سوختی ادامه میدهد اما جایگاههای بسیار اندک سوختگیری هیدروژن بزرگترین مانع بر سر راه برای رساندن این تکنولوژی به عموم مردم محسوب میشود.
R@min
اگر جواب بده حداقل محصولات اسپرت زنده می مونن و در آینده هم امکان کنار گذاشتن محصولات الکتریکی هم زیاد میشه. امیدوارم پورشه و فورد و دیگران در کنار هم به موفقیت برسن.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.