آلفارومئو یکی از معروف‌ترین برندهای ایتالیایی تاریخ خودرو است و محبوبیت خاصی در بین ماشین‌بازها و علاقمندان به خودرو دارد. شهرت آلفارومئو آنقدر زیاد است که ضرب‌المثلی برای آن ساخته شده که عبارت است از: «هر مرد واقعی باید حداقل یک آلفارومئو داشته باشد.»
محصولات این برند ایتالیایی در ایران هم طرفدارانی دارد و جدیدترین مدل‌های آن شامل جولیتا، میتو و 4C در دهه ۹۰ وارد کشور شدند.
امسال، این خودروساز در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) ۱۱۲ ساله شد و به همین مناسبت برنامه‌ها و جشن‌های ویژه‌ای را در سراسر جهان تدارک دید و برگزار کرد.
تولد ۱۱۲ سالگی آلفارومئو
موزه Museo Storico Alfa Romeo واقع در آرسه میلان که تعدادی از خودروهای تاریخی و نمادین آلفا رومئو را در خود جای داده است، محل برگزاری برنامه‌های جشن تولد بود و یکشنبه، ۲۶ ژوئن (۵ تیر) هم ۶۰ سالگی جولیتا را جشن گرفت.
آلفارومئو ۴ سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول، یعنی در سال ۱۹۱۰ میلادی (۱۲۸۹ خورشیدی) تاسیس شد و تا به امروز فراز و نشیب و پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده و پس از ۱۱۲ سال حضور در صنعت و بازار خودرو، قصد دارد تا به اصل خود که خودروهای اسپرت و جذاب است، برگردد.
آلفا رومئو که بخش اول آن، آلفا مخفف عبارت Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (کارخانه خودروسازی بی‌نام لومباردا) است، در روز جمعه ۲۴ ژوئن ۱۹۱۰ میلادی (۲ تیر ۱۲۸۹ خورشیدی) در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد و تعدادی از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین خودروهای تاریخ جهان را طراحی و تولید کرده است. در فهرست بلندبالای خودروهای آلفارومئو اسامی تاریخی و به‌یادماندنی دیده می‌شود که از بین آنها می‌توان به جولیتا مدل ۱۹۵۹، آلفا رومئو ۲۶۰۰ مدل ۱۹۶۲ و آلفارومئو RZ مدل ۱۹۸۹ اشاره کرد.
آلفارومئو و موزه آرسه بخشی را به کلوب‌های آلفا رومئو اختصاص داده‌اند و فیلم‌ها و تصاویری که توسط این کلوب‌ها از خودروهای این کمپانی در کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، چین و نیوزیلند تولید شده، پخش می‌شود.
در فضای بیرونی موزه کمپین Trees4Clubs اجرا شده است. در این کمپین یک درخت توسط باشگاه‌های خودرویی شرکت کاشته شده و نشان‌دهنده «پیوند ناگسستنی و ریشه‌های استوار» این کلوب‌ها با این برند است.
در آخرین روز جشن تولد خودروساز و سالگرد تولید جولیا، کمپانی فلش ماب یا گردهمایی خودرویی جولیا را در محوطه داخلی موزه برگزار کرد. پس از آن مدل‌های مختلف این خودرو کلاسیک اسپرت ایتالیایی در سالن جولیا رژه رفتند که از جمله آنها می‌توان جولیا متعلق به پلیس ایالتی تورین را نام برد. در ادامه دو وانت مدل ۱۹۵۰ آلفارومئو نیز در معرض دید علاقمندان قرار گرفتند.
این جشن‌ها و برنامه‌ها، چند روز بعد از رونمایی هویت جدید برند آلفا رومئو برگزار شد. مدیران شرکت امیدوارند با این کار، خودروساز ایتالیایی پیشرفت کند و قدمی رو به جلو بردارد. عرضه خودروهای جدید شامل آلفارومئو توناله می‌تواند به بازسازی این برند کمک کند و همین طور استاندارد کیفی جدیدی را ارائه دهد.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: میلاد قزللو
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


source

source

توسط admin