کپ‌کام یک نسخه‌ی بازسازی اچ‌دی از رزیدنت اویل ۴ را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد اما بازسازی رسمی آن‌ها در مقایسه با کار تیم کوچکی از مادکننده‌ها که تقریباً هشت سال به طول انجامیده، چیزی نیست.
ماد این تیم یعنی پروژه‌ی رزیدنت اویل ۴ اچ‌دی (Resident Evil 4 HD Project) اکنون عرضه شده است و فکر می‌کنم چشمگیرترین ماد بازسازی تاکنون ساخته‌شده است. بافت‌ها و مدل‌هایی با وضوح بالا جایگزین بافت‌های قدیمی بازی شده‌اند و آن‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا هم فرم و هم سبک اثر اصلی را تکرار کنند و حتی برای این کار مکان‌ها و اشیایی را که کپ‌کام برای کار کردن با بافت‌ها عکس گرفته بود، ردیابی کرده‌اند.
آنچه بیش از همه تأثیرگذار است، این است که سازندگان همواره بازی اصلی را راهنمای خود قرار داده‌اند و آن را این‌گونه پیش برده‌اند. بسیاری از مادهای اچ‌دی نه‌تنها باعث می‌شوند که بافت‌های بازی کاملاً متفاوت به نظر برسند، بلکه کل سبک و تعادل بافت‌ها را هم از بین می‌برند. آن‌ها صرفاً بازسازی را یک فرآیند تکنیکی می‌دانند که باید با بروت فورس پیکسل‌ها و بدون ذره‌ای از هنرمندی برطرف شود. با این حال، پروژه‌ی رزیدنت اویل ۴ اچ‌دی همان شیوه‌ی گرافیکی بازی اصلی و همچنان شارپ بودن آن را حفظ کرده است. بسیاری از بافت‌ها همچنان مانند اصل خودشان باقی مانده‌اند.

این تا حدی به این دلیل است که تیم بسیاری از مکان‌ها و اشیایی را که کپ‌کام به‌عنوان پایه‌ی الهام برای برخی از بافت‌های بازی استفاده می‌کرد، ردیابی کرده است. آن‌ها اغلب به منبع اصلی بازگشته‌اند تا به‌عنوان پایه‌ای برای کار خود استفاده کنند. این یک تلاش شگفت‌انگیز برای یک تیم کوچک مادکننده است.
شاید اکنون خواندن مجدد بیانیه‌ی اولیه این ماد در فوریه ۲۰۱۴ در نوع خود جالب باشد، جایی که کریس (Cris) بنیان‌گذار این پروژه با جمله‌هایی نظیر «من واقعاً قبلاً این کار را انجام نداده‌ام» و «وقت آزاد زیادی ندارم، بنابراین این پروژه‌ای است که احتمالاً ۱ تا ۲ سال طول خواهد کشید.» سعی در سلب مسئولیت یا پایین نگه داشتن انتظارات طرفداران داشت ولی توسعه‌ی این پروژه ۸ سال طول کشید و اکنون به نتیجه‌ی بسیار خوبی رسیده است.
شما می‌توانید برای دانلود این ماد به صفحه‌ی این ماد مراجعه کنید. البته برای تجربه‌ی این ماد نیاز دارید که نسخه‌ای از رزیدنت اویل ۴ که در استیم فروخته می‌شود را در اختیار داشته باشید.
اخیراً صحبت‌ها درباره‌ی بازسازی کامل رزیدنت اویل ۴ توسط کپ‌کام به گوش می‌خورد و به نظر می‌رسد دوباره‌ای به این نسخه‌ی به دنیای این بازی مهم بازگردیم. از همین رو، شینجی میکامی، خالق سری رزیدنت اویل و کارگردان رزیدنت اویل ۴، در مصاحبه‌ی تازه‌ای بیان کرده که اگر قرار است بازسازی کاملی از رزیدنت اویل ۴ توسعه داده شود، ترجیح می‌دهد که کپ‌کام داستان بازی را بهتر کند.
می‌توانید در ادامه تریلر این ماد را ببینید.

منبع: Rock Paper Shotgun
صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ


source

توسط irmusic4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *